Brev:
Ok at droppe jern-dråber?
16. oktober 2006
Alder:
9 mdr.
Ok at droppe jern-dråber?
Kære Helen
Vores datter har som tidligere skrevet til dig haft rigtig meget bøvl med maven i form af meget hård afføring. Vi fandt ud af at det faktisk kan karakteriseres som forstoppelse. Vi har prøvet alt muligt, uden resultat.
Siden sidste weekend har vi så prøvet at lade være med at give jerndråber, da vi har læst at det kan give hård mave og jeg (moderen) har selv haft dette problem i forbindelse med at tage jerntilskud.
Hendes hårde mave er - siden vi droppede jerntilskuddet - blevet noget bedre med kun en enkelt gang "gummibold-afføring" på 8 dage, så vi tænker der har været en sammenhæng.
Nu er spørgsmålet: kan vi trygt lade være med at give hende jerndråber, sålænge vi giver hende modermælkserstatning mindst 400 ml. i døgnet, som det er tilfældet nu ?
Mange hilsner fra A